HAMİLELİKTE UYKU

Yeterli ve kaliteli bir uyku, güçlü ve dirençli bir bağışıklık sistemi için mutlaka gereklidir.

Ancak hamilelik, uyku düzeninde geçici değişikliklere ve bozukluklara yol açmaktadır. 

Hamileliğin erken dönemlerinde anne adayları gün içerisinde kendilerini fazlasıyla uykulu hissetmeye başlayabilirler.

Progesteron hormonu, kadının üreme döngüsünü düzenlemeye yardımcı olan bir hormondur.

Hamileliğin ilk 3 aylık döneminde uykuya neden olan progesteron hormonu, vücudunuzda hızla artmaya başlayarak, hamileliğin ilk

haftalarından itibaren uykuya olan ihtiyacı artırmaktadır.

Vücutta artan sıvı miktarı, anne adayının her gece sayısız defa tuvalete gitmesine ve uyku düzeninin bozulmasına neden olmaktadır.

Hamilelikte uyku bozukluklarının ilk ve en önemli sebebi vücudun ürettiği ve zaman içinde giderek artan hormon seviyeleridir.

GECE UYANMA SEBEPLERİ

 - Sık idrara çıkma isteği

 - Mide yanması ve bağırsak şikayetlerinin artması,

 - Gece tutan bacak krampları,

 - Akciğer kapasitesinin azalması ve nefes darlığı,

 - Sırt ağrılarının artması ve kasıklara baskı,

 - Yüksek nabız ve kan basıncındaki değişiklikler,

 - Sıcaklık ve iklim değişiklikleri.

 

HAMİLELİKTE UYKU POZİSYONLARI

Hamileler daha çok sol yana yatmayı tercih etmektedirler.

Bu yatış şekli sırtın alt kısmına olan baskıyı azaltmakta ve horlamayı önleyerek bebeğin dolaşımını artırmaya yardımcı olur.

Yastığı dizlerin arasından, arkasından ve karnın altından geçirmek ya da hamilelik yastığı kullanmak gerekebilir.

Yarım oturur pozisyonda ve bel ile bacakların yastıkla desteklendiği pozisyonda sırt üstü yatılabilir.

Mide yanması ve mide ekşimesi yoğun olan hamileler bu pozisyonu tercih edebilirler.

- Sol yana yatıp, katlanmış bir havluyu karnınızın altına koyabilirsiniz.

- Uygun büyüklükte bir yastığı bacak aranıza koyun ve üst bacağı yukarı çekebilirsiniz.

- Bir yastığı sırtı destekleyecek şekilde yerleştirebilirsiniz. 

- Kollarınızın arasına bir yastık alıp kucaklayabilirsiniz.

- Katlanmış bir havluyu veya ince bir battaniyeyi boynunuzun altını destekleyecek şekilde yerleştirip rahat uyku pozisyonunuzu ayarlayabilirsiniz.

 

*SAĞLIK KURULUŞUNUZA VEYA DOKTORUNUZA DANIŞARAK DAHA KESİN BİLGİ SAHİBİ OLABİLİRSİNİZ.

Çerez Kullanımı