EMZİREN ANNELERİN BESLENMESİ

- Emzirme döneminde olan her annenin dengeli ve düzgün beslenmesi çok önemlidir.

- Taze sebzeler, özellikle yeşil yapraklı sebzeler folik asit açısından oldukça zengindir.

- Proteinler (et, tavuk, balık, kuru baklagiller) B12 vitamini için en önemli besin grubudur.

- Haftada en az 2 kez balık tüketilmelidir.

- Süt ve süt ürünleri (Peynir, yumurta, süt). 

- Karbonhidratlar (patates, tam buğday ekmeği vb).

- Taze meyvelerden kompostolar hazırlayabilir böylelikle şeker ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

- Lifli gıdalar (bezelye, nohut, kuru fasulye, mısır, brokoli, karnabahar vb).

- Vitaminler ve minerallerle zengin bir beslenme programı  olması gerekmektedir.

 - Günde 3-4 litreye kadar alınabilecek sıvı tüketimi hem anneye hem de bebeğinize katkı sağlayacaktır. 

 - Güneşli havalarda her gün 10-15 dakika açık havaya çıkarmak, bu D vitamininin sentezi için faydalı olur.

 - Soğan, sarımsak, brokoli, kabak, karnabahar, acı baharatlar veya kuru baklagiller anne sütünün tadını değiştirebilir.

 - Bu durum bazı bebeklerde huzursuzluk (gaz oluşturması, emmeyi reddetme gibi) yaratırken, bazılarında hiç fark etmeyebilir.

 - Bebeğinizde alerjik belirtiler oluşursa, bu tür besinler ya daha az sıklıkla tüketilmeli ya da hiç tüketilmemelidir.

 

   *SAĞLIK KURULUŞUNUZA VEYA DOKTORUNUZA BAŞVURARAK DAHA KESİN BİLGİLER ALABİLİRSİNİZ.

 

 

 

 

 

 

 

 

Çerez Kullanımı