HAMİLELİKTE BESLENME

 

Gebelikte beslenme alışkanlıkları yalnızca annenin vücudunu ve sağlığını değil, doğrudan bebeği de etkilemektedir.

Bu dönemde, annenin aldığı besinler plasenta aracılığıyla fetüse taşınır ve fetüs enerji ihtiyacını bu besinler aracılığıyla gidermektedir.

Anne adayının yaşına, boyuna, yeme alışkanlıklarına göre hazırlanan beslenme programı hamilelikte kilo kontrolü sağlanması açısından önemlidir.

Bebeğinizin sağlıklı gelişimi de hamilelik döneminizde sağlıklı ve dengeli beslenebilmenizle mümkün olacaktır.

Genel olarak gebelik sürecinizde üç ana öğün ve iki ara öğün beslenmeniz yeterli olacağı bilinmektedir.

Fakat dışarıdan gelecek seslere kulak tıkamanızda fayda var.

Örneğin; Sen iki canlısın daha çok yemen gerek! gibi. 

Bu söylenenleri  dinlemek size kalmış fakat mutlaka doktorunuz veya uzman bir diyetisyenden hamilelikte beslenmeyle alakalı bilgi edinmeniz daha doğru olacaktır.

- Sabah kahvaltılarınızı kalsiyum ağırlıklı (süt, yumurta (her gün mutlaka 1 tane), peynir vb.) olmalıdır.

- Öğlen yemeklerinizde tahıllara (bulgur, ekmek (tam buğday) , makarna vb.) yer verebilirsiniz.

- Öğünlerinizde protein içerikli gıdalara (kuru baklagiller, et, tavuk vb.) yer verebilirsiniz.

- Ara öğünlerinizi meyve ve yoğurtla destekleyebilirsiniz.

- Akşam yemeklerinizde ise daha hafif ve sindirimi kolay besinler olan lifli gıdalar (bezelye, nohut, kuru fasulye, mısır, brokoli, karnabahar vb.) tercih edebilirsiniz.

- Günde en az 2-3 litre su tüketiminiz bebeğiniz ve sizin için yeterli olması beklenmektedir.

- Eğer gebelik şekeri tanısı konulmuş bir hamilelik geçiriyorsanız mutlaka diyetisyeniniz ve doktorunuz ile iletişim halinde olup, 

beslenme programınızın ona göre ayarlanmasını isteyebilirsiniz.

 

*SAĞLIK KURULUŞUNUZA VEYA DOKTORUNUZA DANIŞARAK DAHA KESİN BİLGİ SAHİBİ OLABİLİRSİNİZ.

Çerez Kullanımı